איך להתמודד עם הוצאות היבוא בימי קורונה? והפעם על דחיית מיסי היבוא !

בסוף ינואר כתבתי על השפעות הנגיף המסתורי בסין. כך קראנו לו כאן, בישראל, וגם ברחבי העולם – 'מסתורי'. למרבה הצער, כיום הוא ממש לא מסתורי והוא מכה בכולנו. 

באותו מאמר הבהרתי את העומד לקרות:− בסין: הארכת חופשת החג הירחי (העובדים בכלל שרשרת השילוח -לא חוזרים לעבודתם, ולעת עתה הלימודים לא מתחדשים).− עצירת השילוח− מיתון משמעותי בתיירות ירידה במחירי הנפט

קראו כאן מה הערכתי אז, בסוף ינואר, שיקרה בהמשך.

ואני כבר מגיע לדרכים להתמודד עם הוצאות היבוא… אבל רגע לפני…

הנגיף מכה בנו בריאותית וכלכלית (כך השתנתה ההיסטוריה בשלושה חודשים)

פשוט לא יאמן, אבל על פי דוח הבריאות העולמי, ב- 28/1/2019, נספו בסין מהנגיף 106 בני אדם והיו בה 4,593 נדבקים מאומתים ועוד 6973 בחשד להדבקה. בנוסף היו 14 מקרים מאומתים בתאילנד, 7 בסינגפור, 6 ביפן ו- 5 בארה"ב. ומאז, כמו שאומרים, הכל היסטוריה. כל מדינה בחרה להתמודד אחרת, טעויות של הימים הראשונים עלו בחיי אלפים, עשרות ומאות אלפים, תלוי איך מסתכלים על זה. המאבק בנגיף ממשיך במרץ אולם לצד ההתמודדות הבריאותית – מעל לשני מליון חולים ו- 130,000 מתים בעולם נכון ל- 16 בחודש אפריל – מנסות הנהגות העולם לבחור בדרך הנכונה להתמודד גם עם ההשלכות הכלכליות. 

ברור לכולם שגם בעוד חודשים רבים, וגם אם ימצא החיסון לנגיף, ההשלכות הכלכליות עדיין יתנו אותותיהן. קריסת חברות תעופה, מפעלים יצרניים, קניונים ורשתות וגם עצמאים, אשר קולם נשמע בימים אלה למרחוק, אבל רבים סוברים שהוא נופל על אזנים ערלות. 
בין העצמאים, הרשתות והיצרנים נמצאים גם יבואנים רבים ואת קולם אני שומע יום יום. יבואני טקסטיל, יבואני אביזרים, מי שמתמחים ביבוא מטורקיה, יבוא מארה"ב, או יבוא מזון… כולם מנסים היום להפחית את ההוצאות למינימום ואם לא ניתן, לפחות לדחות אותן. 

כך תדחו את מיסי היבוא

מייבאים? עוסקים ביבוא? אתם בוודאי מכירים את המצב על פיו ברגע שהסחורה מגיעה ארצה אתם מחויבים לשלם במזומן ובאופן מיידי את המע"מ והמכס עבור הסחורה וההובלה כדי לשחרר אותה מהמכס. אז קיימת חלופה לתשלום זה, והיא רלוונטית וחשובה במיוחד בימים אלו, כשהמזומנים אינם זמינים – ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי במערכת התשלומים הממשלתית, ללא עמלה וזאת עד לסכום של 25,000 ₪. הסכום ירד במועד התשלום הקבוע של כרטיס האשראי ללא ריבית ואף ניתן לחלקו לתשלומי קרדיט (יש לדאוג למסגרת בכרטיס אשראי). מי רשאי להגיש את הבקשה? על פי משרד התעשייה, המסחר והתקשורת – יבואנים או יצואנים שהוסמכו על ידי המכס. 

הטיפ הזה מתאים לכל השנה אבל הכרחי במיוחד בימים אלו, על מנת לקבל תזרים ותקציב פנוי להתמודדות של העסק עם משבר הקרונה.

לרגל המצב המורכב מוזמנים להתקשר ולהתייעץ ולקבל טיפים נוספים ללא עלות בכל הנוגע לדחיית תשלום מיסי יבוא או בכל הקשור בשילוח בינלאומי או בשילוח בזמן משבר.

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן