צומת הקורונה – עסקים כרגיל או מיתון ?

כולנו נמצאים במצב של חוסר ודאות במשק,

אף אחד לא באמת יודע מה הולך להיות ומתי נצא מזה.

להערכתי המשק יתחיל להיפתח בהדרגה בשבועות הקרובים

וכאן ישנם שתי תרחישים.

התרחיש האופטימי (ולדעתי – קצת מדומיין), הוא שהכל יחזור לקדמותו במהירות ותוך חודש חודשיים כל המשק יפעל בצורה מיטבית.

התרחיש היותר ריאלי, הוא שהמשק הולך לקראת מיתון, גם אם יפתחו את רוב המשק, עדיין קחו בחשבון שהמסעדות ואירועי התרבות יישארו לסוף, כנ״ל הטיסות והטיולים לחו״ל, בתי המלון וכל מה שמסביב.

זה אומר שגם אם העסקים שלך ושלי יוכלו להתנהל כרגיל – עדיין יהיו כל כך הרבה מפוטרים בשוק וההשלכה הישירה של המשבר הזה תהיה: 

שיש פחות כסף בחוץ – שמסתובב!

אנשים יהיו הרבה יותר מחושבים – האם לבזבז ואיפה וממי לקנות?

אנשים יקנו פחות מבעבר.

זה מצער, אבל להערכתי זה מה שהולך להיות.

אבל…

יש בשורה טובה בסיפור הזה ויש דרך להתמודד עם האתגר הזה!

העובדה שאנשים יקנו פחות ושיש פחות כסף שמסתובב, אינה אומרת שאנשים לא יקנו. 

אנשים עדיין צריכים מוצרים ושירותים ואפילו מוצרי מותרות אנשים עדיין יקנו. 

העניין הוא, שהם יהיו יותר בררניים לגבי מה לקנות וממי לקנות, הם יחשבו פעמיים.

וכאן אנחנו חייבים להיכנס לפעולה.

אם אנחנו רוצים שהלקוחות יבחרו בנו בשירותים ובמוצרים שלנו – אנחנו חייבים לתת להם סיבה טובה לעשות זאת.

אנחנו חייבים לייצר ״יתרון אסטרטגי״ על פני המתחרים ושאר השוק.

ככל שנייצר יתרונות חזקים יותר משאר המתחרים, כך נמכור יותר ונייצר יותר כסף גם בתקופת המיתון. 

האמת, שאלו הן פעולות שחברות ועסקים מצליחים עושים גם בימים שבשגרה, 

אך כעת, זה ממש קריטי לכל עסק, לייצר לעצמו יתרונות אסטרטגיים.

הנה 3 דרכים לייצר יתרון אסטרטגי לעסק שלך:

1. מחיר: נתחיל מהפעולה הפשוטה ביותר וזה המחיר. למרות שבדרך כלל אני מלמד איך למכור במחירים גבוהים יותר ויש טכניקות מדהימות שמאפשרות לעשות זאת, אבל עדיין, זול – קונה אנשים! כשיש מיתון, אם יש לך אפשרות למכור במחיר זול יותר מהמתחרים ועדיין להרוויח, אז בהחלט יהיו אנשים שיבחרו בך בגלל המחיר. כמובן שאין עניין למכור בלי להרוויח, אך לפעמים עדיף להרוויח קצת פחות ולסגור את העסקה מאשר להיכנע לאגו שאומר – מה פתאום שאני אוריד מחירים. 

הבעיה באסטרטגיה הזו, שלהוריד מחיר לא צריך שום אינטליגנציה ותמיד אם אנחנו נוריד, ייתכן שיקום מתחרה ויוריד עוד יותר את המחיר… אבל עדיין רבים מבעלי עסקים שאני מלווה מדווחים כי הצליחו לסגור עסקאות יפות בשיא המשבר הנוכחי, באמצעות זה שהם חזרו ללקוחות מתעניינים והציעו להם מחיר מוזל והנחה מיוחדת עקב הקורונה. אז בהחלט כדאי לשקול את הדרך הזאת אם זה מתאים לסוג העסק שלך.

2. איכות: אם יש לי קצת כסף ואני בררן לגבי מה וממי אני קונה, ככל שהמוצר והשירות המוצעים לי יהיו יותר איכותיים, כך יש סיכוי גבוה יותר שאקנה. זהו הזמן להיפטר ממוצרים ושירותים שאינם איכותיים ולפתח מוצרים ושירותים איכותיים ברמה הגבוהה ביותר.

אם אתם מוכרים שירות – תשאלו את עצמכם מה עוד ניתן להוסיף לשירות כדי שהמוצר יהיה מושלם, אולי בונוס של שירות תומך או נלווה, או אלמנטים נוספים שיהפכו את השירות שלכם לאיכותי ביותר.

אם אתם מוכרים מוצרים – כדאי לבדוק מה המתחרים מציעים ולשאול את עצמנו מה אנחנו יכולים להוסיף למוצר עבור הלקוחות שלנו, כדי להפוך את ההצעה שלנו להצעה הטובה ביותר. 

אם אתם מוכרים ייעוצים – האם אתם יכולים להוסיף עוד תמיכה ללקוח כגון מענה בווצאפ או במייל בין הפגישות, או הדרכות מוקלטות שהלקוח מקבל כבונוס כחלק מהחבילה. 

אם אתם מוכרים מוצרים דיגיטליים – איך אתם הופכים את הקורס שלכם לאיכותי ביותר? איזה בונוסים ותמיכה אתם נותנים ללקוחות שלכם כדי להראות להם שכדאי להם לקנות מכם.

3. נראות: תפרסמו את ההצלחות והלקוחות המרוצים שלכם (בדיוק כמו שאני עושה כאן). 

אם יש לכם מוצר מצוין – סביר להניח שיש לכם לקוחות מרוצים. 

זה לא מספיק שאתם יודעים שיש לכם מוצר ושירות טוב – אתם חייבים להוציא את זה החוצה – כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ידעו על זה. 

תראו לעולם את היופי שלכם! 

יש לכם לקוחות מוכרים וידועים – זה יבנה את האוטוריטה שלכם. יש לי אדריכלית שאני מלווה שמתעסקת ברישוי עסקים והיא סיפרה לי על עבודה שנעשתה עבור המזנון של מוזיאון ישראל, אמרתי לה – זו דוגמה ללקוח שהיא חייבת שכולם יידעו שהוא הלקוח שלה. 

אם יש לכם לקוחות ידועים – זה יחזק את האוטוריטה שלכם והנראות. תזכרו שהלקוח הבררן במיתון לא רוצה לפשל ולקנות מוצר שאינו איכותי, העדויות והלקוחות המרוצים שלכם יעזור לו להחליט לקנות מכם.

במייל הבא, נדבר על דרך נוספת ועוצמתית שתגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלכם לבחור בכם.

בינתיים, מאחל לכם המון הצלחה,

שי חיות מנכ"ל COB

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן