מה קרה עם הקורונה בסין? עובדות שאולי לא ידעתם מאת שי חיות

משהו מחשיד קורה כאן  הקורונה מדלגת על ערים מרכזיות בסין 

שימו לב לעובדות הבאות: המרחק בין וואהן לשנגחאי = 839 קמ׳, בין ווהאן לבייג׳ינג = 1,152 קמ׳, בין ווהאן למילאנו = 15,000 קמ׳ ובין וואהןלניו-יורק = 15,000 קמ׳. הנגיף הסיני קורונה אמנם התחיל בווהאן אך לא השפיע כלל על שנגחאי ובייג׳ינג הקרובות אליה. לעומת זאת, עשרות אלפי הרוגים, גם למעלה מ- 1000 ביום, נרשמו באיטליה, איראן, גרמניה, מדינות נוספות באירופה וכמובן בארה״ב. 

בעוד שאזורים רבים בסין בטוחים, ובמיוחד אזורי עסקים. העובדות מורות כי סין הכריזה על פתיחת ווהאן החל מה-8 לאפריל ואף לא מנהיג אחד בסין נמצא חולה בוירוס הקורונה הקטלני. לעומת סין, הצרות הכלכליות בארה"ב רבות, וכלכלות רבות בכל נוספות בעולם על סף קריסה. 

אז מה עוד קרה במדינות רבות בעולם?− סגירת גבולות בנסיון להגביל את התפשטותו של וירוס הקורונה− נכון לכתיבת שורות אלו למעלה מ- 200 אלף איש בעולם איבדו את חייהם− למעלה משני מליון חולים במחלה− בארה"ב הגידול המדאיג ביותר במספר המתים− אין-ספור סגורים בבתיהם ומדינות רבות הכריזו על סגר המונע אפשרות לניהול תקין של החיים− פריז, ניו יורק, ברלין, תל אביב, דלהי, מומבאי וטוקיו סגורות, מרכזי הכלכלה והפוליטיקה הגדולות בעולם סגורות, אך בייג'ין, בירת סין בה מתגוררים גם מנהיגיה, אינה נגועה בוירוס, תושביה אינם בהסגר והכלכלה בהן פתוחה − שנגחאי, הבירה הכלכלית של סין, העיר בה ממוקמות התעשיות הגדולות ואשר בה מתגוררים עשירי המדינה, חיה ובועטת ללא הסגר וללא השפעת וירוס הקורונה− שוק המניות העולמי נפל בכמעט חצי. בהודו גם הניפטי ירד מ-12,000 ל-7,000 אך השוק של סין היה ב-3,000 וירד רק ל-2,700.

סין מתכננת לשלוט בעולם  – תאוריית קונספירציה כן או לא? 

לאחר שבחנו את העובדות הנוגעות להתפשטות הנגיף בסין לעומת העולם כולו ראוי שתיבחן תיאוריית הקונספירציה המתפשטת בימים אלו ברשת, בדיוק כמו מגפה. על פי התיאוריה סין מתכננת לשלוט במהרה בעולם, בעוד שבעולם, ובמיוחד באמריקה בהנהגתו של טראמפ, חושבים שעידן סין לקראת סיום. אלא שמאז שנכתב המאמר נראה שסין הפיצה נגיף, הכינה לו תרופה והפגינה יעילות בהקמת בתי חולים לטובת תושביה בתוך מספר ימים. המשמעות – הם הזמינו ציוד, שכרו והכשירו עובדים והכינו מראש רשת מים וביוב, חומרי בניין טרומיים ואחסון בנפח מרשים.

במקביל בעשרות מדינות בעולם כאוס רפואי, כלכלי ולעיתים פוליטי, בדגש על אירופה וארה"ב, יריבות כלכליות מובהקות. כלכלות העולם נפגעו משמעותית והופסקו קווי יצור רבים. אם כך בעוד ששווקי המניות יורדים במדינות רבות ניתן לקנות חברות במחיר מציאה. ומי מוכן לקנות? 

בסין ערוכים ומוכנים לרכוש חברות, להוריד את מחיר חומרי הגלם וכמובן לחזור לעבודה במהירות ובזמן שהעולם עומד דומם, לקנות בזול ולמכור ביוקר בענפים רבים. ומי עוד בחגיגה? אם נבחן מי עוד כמעט ולא נפגע מהמגיפה נמצא שבעלות הברית האמיצות – רוסיה וצפון קוריאה – נקיות לחלוטין מקוביד -19. בשתי המדינות לא דווח על נדבקים או חלילה מתים מהנגיף.  

ומה אומרים בסין על הקונספירציה? לטענתם הם היו הראשונים שנקטו בצעדים דרסטיים נגד הנגיף ושווהאן נסגרה כדי לעצור התפשטות… 

ואולי הם השתמשו בחיסון לנגיף? והיכן הרופא הסיני שטען שהנגיף יוצר במעבדה בסין? האם העלמותו לא מעידה על כך שהושתק על ידי הרשויות הסיניות?…

לסיכום 

הוירוס הגיע לכל פינה בעולם אך לא השפיע על בייג׳ינג ושנגחאי הצמודים לווהאן בה פרצה המגפה ולפיכך יש חשש כבד שהנגיף הוא נשק ביו-כימי של סין אשר השתמשה בו כדי להביא הרס בעולם ולהשיג עליונות כלכלית.

האם לסינים יש חיסון לנגיף? חיסון אותו היא מסתירה מהעולם? האם הם ישתפו את העולם בחיסון כאשר הדבר יתאים להם מבחינה פוליטית וכלכלית? 

אם לא, כיצד ניתן להסביר את העובדה שכוכבי הוליווד, שר-הפנים של אוסטרליה, ראש ממשלת בריטניה ושר הבריאות, אשתו של ראש ממשלת ספרד ואשתו של ראש ממשלת קנדה, הנסיך צ׳ארלס ורבים נוספים חלו בנגיף אך אף לא מנהיג פוליטי או מפקד צבאי יחיד בסין חלו בו? 

הנה מה שכתב אחד הטוקבקיסטים על אחד המאמרים שנכתבו על התיאוריה: 1. כלל ראשון בקונספירציה: היא הגיונית2. אין דרך להפריך אותה3. אם יש ראיות הפוכות – זה גם חלק מהקונספירציה

אז מה אתם אומרים?

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבואוהיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן