הטכנולוגיה בשירות עמילות המכס – AiDock

האם AiDock – סטארטאפ ישראלי פורץ דרך המתמחה בבינה מלאכותית – יהיה ה- game changer של עולם השילוח? אם לשפוט על פי הנתונים הידועים עד כה הרי שיש סיכוי לא קטן שבעתיד יוכלו חברות השילוח לבצע את עבודתן בצורה מהירה ויעילה יותר תוך שהן משנעות סחורה רבה פי כמה, בעוד שהצרכנים, יוכלו להזמין יותר סחורה, ממקומות רבים יותר בעולם מבלי שהדבר יפגע בחוויית הקנייה שלהם. נהפוך הוא, יש סיכוי שיוכלו לקבל את הסחורה הנחשקת מוקדם הרבה יותר וללא תקלות. 

איך כל הטוב הזה יקרה?

AiDock פיתחה טכנולוגיה משולבת בינה מלאכותית לסיווג וטיפול בניירת. באמצעות הטכנולוגיה ינותחו מסמכי עמילות המכס (מסמכים חסרים, מסמכים לא נכונים, סכומים לא מדויקים ועוד) ויחולץ במהירות מידע הרלוונטי ולבצע סיווג מלא למשלוח. האלגוריתם של החברה יאפשר את פתיחת צווארי הבקבוק הנוצרים לאור דרישת ההקלדה והסיווג בשילוח בינלאומי. האלוגריתם יעבוד בזמן שהעובדים ישנים, מסבירים בחברה וכך יחסך זמן יקר. 

BOOST משמעותי בתעבורת המשלוחים ויתרונות נוספים

מנהל הטכנולוגיות הצעיר של החברה, שון גאלאנצן, מציין כי ביום בודד אפשר לסגור פי שלושה או ארבעה יותר תיקי עמילות מכס והמשמעות היא שבעתיד שני אנשים יבצעו את מה שמבצעים היום 10 ולמרות זאת הוא מדגיש "אף שיכולות המערכת מאפשרות גם לעשות אוטומציה מלאה של התהליך, ב- AiDock ממליצים להשאיר מעורבות של גורם אנושי. המטרה היא לעזור ולייעל לא להחליף. אם מישהו רוצה לסמוך על זה הוא יכול, אבל אנחנו לא ממליצים לעשות זאת וזה גם לא טוב מבחינה עסקית במקרה שנעשות טעויות".

בין היתרונות של הטכנולוגיה:1. חיסכון משמעותי לחברות השילוח כתוצאה משחרור העיכובים.2. אימפקט משמעותי בשירות ללקוח.3. ייעול תהליכים תפעוליים.4. קיצור משמעותי של זמני ההמתנה לשחרור חבילות מהמכס, לרבות חבילות ה-eCommerce.5. שיפור השירות.6. תיעול אנשי מקצוע לעבודה משמעותית ומכניסה בהרבה.7. חסכון בניירת ובנייר.8. ביצוע תיעדוף ממוחשב לטיפול בתקלות.9. הגדלת היקף השילוחים.

נראה שיתרונות הבינה המלכותית יאפשרו לשרשרת האספקה הבינ"ל לעמוד בעומסים החזויים לה, הצפויים עד 2025, לא רחוק מהיום, להגיע לשווי של 200 מיליארד דולר בשנה (ב- 2018 עמד ההיקף על 87 מיליארד דולר ורק שנה לפני כן עמד על 74 מיליארד דולר)!

לדברי אדי גלאנצאן, מנכ"ל החברה, "למודל שפיתחה החברה יש יכולת לסחוף את העולם כולו – ולשנות את הדרך בה אנו רואים את המקצועות הקיימים כיום. אם מסתכלים בתמונה הגדולה, לא רק במכס, חצי מהאוכלוסייה הם בסופו של דבר פקידים שעוסקים בניירת. עד היום, חברות גדולות כמו אורקל, יבמ ומיקרוסופט הקימו מערכות לטיפול בניירת, אבל זה נוגע בעיקר לצורת המסמכים, לתיוק וארגון. העבודה עצמה לא השתנתה. גם כשיש לנו מערכות BI שמעבדות נתונים ומחלצות תובנות, עדיין, פקיד מקבל מידע או מסמכים בצורה מסוימת, קורא, מסיק מסקנה ואז מקבל החלטה מה לעשות הלאה." על פי גלאנצאן לכל פקיד יש הספק מוגבל,ומערכות הבינה המלאכותית של החברה עושות את עבודת הניירת האמיתית ומגישות לפקיד את המסקנות כך שבמקום לעבור על כל הניירות, הוא צריך רק לאשר את ההמלצה של המחשב.

אז מה הלאה? 

"חלק מהטכנולוגיות שלנו כבר מוכנות ועובדות, ואנחנו מפתחים עוד ועוד טכנולוגיות בתחום. מצד שני, אנחנו מפנים עכשיו משאבים גם לשיווק מסיבי. מאחר שהלקוחות שלנו הן חברות ענק, העבודה עימן מתחילה בפועל רק שנה לאחר חתימת החוזה ולוקח זמן עד שאנחנו רואים את הגרוש הראשון. מציין מנכ"לAiDock . החברה חותמת בימים אלו על חוזים עם חברות ענק שונות אולם יש להניח שהשינוי הגדול יגיע כאשר חלק משמעותי מ- 150 חברות הדור, חברות הבלדרות הגדולות ו- 400,000 החברות שעוסקות בשילוח מטענים וסחורות בעולם יצטרפו גם הם לדור החדש של שרשרת האספקה, ייעלו תהליכים פנימיים, ויסייעו לשפר את השירות בענף כולו. 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן