שבוע הספר- 5 ספרים מומלצים לבעלי עסקים ולמגשימי חלומות 

כמו כל בעל עסק שעוקב אחר שינויים ומגמות אבל מסתכל גם על העתיד והעבר, וגם על היבטים ערכיים ורוחניים הכרוכים בפיתוח אישי, אני ממליץ תמיד לקרוא ולהרחיב את הדעת. ואין כמו שבוע הספר העברי החל כמדי שנה בחודש יוני להרחיב את הספרייה. 

קבלו 5 המלצות על ספרים שיכולים לתרום לכל בעל עסק ואולי בעצם לכולם:

כסף כחול לבן / אורי כץ

אורי כץ, דוקטור לכלכלה מתמחה בצמיחה כלכלית ובהיסטוריה כלכלית וניהל את אחד הבלוגים הכלכליים הפופולריים בישראל, 'דעת מיעוט', חיבר את הספר על מה שרבים מכנים 'נס' והוא מגדיר אותו קצת אחרת. 

על פי כץ המציאות הכלכלית של ישראל רחוקה מלהיות ניסית מאחר ומזה עשרות שנים שומרת ישראל על מיקום יחסי קבוע בין אומות העולם: מתחת למדינות המפותחות של מערב אירופה ואמריקה הצפונית אך מעל המדינות המתפתחות באסיה, אפריקה ואמריקה הדרומית. 

בספרו מסביר הכלכלן מדוע ישראל אינה מצליחה להצטרף למועדון המדינות העשירות והוא עושה זאת בתיאור רחב שמתחיל במרד הגדול ברומאים ומסתיים במחאה החברתית של 2011. כץ עוקב אחר ההיסטוריה של כלכלת ישראל, ועומד על הגורמים היסודיים שמשפיעים עליה לטוב ולרע.

הרשימה. חלומות צריך לצעוק / יובל אברמוביץ

ספר נוסף של מחבר ישראלי, איש התקשורת והטלוויזיה, השחקן, הסופר והיזם יובל אברמוביץ אשר מכר כרבע מיליון עותקים עוד לפני שיצא הספר לאור. על פי אברמוביץ אתם חייבים לצעוק את החלומות שלכם כי מישהו ישמע אתכם.

'הרשימה' הוא מדריך פרקטי, מעורר השראה ומניע לפעולה. הספרכתוב בכנות והומור, ומבוסס על בלוג שסחף אלפי אנשים ברחבי העולם: אנשים מכל העולם רשמו לעצמם את החלומות שלהם, אך לא השאירו את הרשימות במגרה ושיתפו אותן ברשתות החברתיות וכך הגשימו חלומות קטנים וגדולים. זהו, כל מה שאתם זקוקים לו זה דף ועט, חיבור לאינטרנט, ראש פתוח והספר הזה.
על פי המחבר השאיפות והרצון להגשים חלומות אינו נחלתם של עשירים בלבד. כי מה גורם לחלקנו לדהור קדימה ולאחרים להישאר מאחור בתחושה של החמצה וחוסר מזל? ומדוע אנחנו מהססים לבטא את משאלות לבנו? אברמוביץ מאמין שמי ששומע אותנו ואת משאלות ליבנו הוא האנשים והם אלו בדיוק שיאפשרו לנו לקדם את מטרותינו. אז איך אתם ברשתות החברתיות? 

חשוב והתעשר / נפוליאון היל

הספר הוותיק והיוקרתי יצא בהדפסה חדשה של המהדורה הלא מקוצרת המקורית לאחר ששינה את חייהם של מיליונים מקוראיו. נפוליון היל אמר: ״אם תוכל להבין את זה, תוכל לבצע את זה״ ובספר חולק המחבר עם קוראיו פילוסופיה מבריקה וטכניקות מעשיות להשגת יעדים כספיים, מיצוי הפוטנציאל ויצירת חיים המביאים אושר אישי רב. היל מלמד את קוראיו כיצד לרתום את הפלא השכלי של המח ולהבין שאין גבול למה שניתן להשיג. לדבריו, הגבולות היחידים שקיימים הם אלו שאנו מטילים על עצמנו. 

חוק 5 השניות / מל רובינס

היזמית, המרצה, סופרת של רבי מכר, הוידיאו-בלוגרית ופרשנית המשפט ברשת סי-אן-אן הרצתה במסגרת TEDx (בין ההרצאות הנצפות ביותר בעולם) על חוק 5 השניות המתמקד בשינוי, ביטחון עצמי וקבלת החלטות.

הקריאה בספר מגלה שנדרשות רק חמש שניות כדי לגייס ביטחון עצמי, לשים קץ לדחיינות ולספקות, להתגבר על פחד ועל חוסר ודאות, להפסיק לדאוג ולהיות מאושרים יותר ולהפיץ את הרעיונות שלכם באומץ. הסוד טמון בידיעה איך להניע את עצמנו לעשות את זה. לטענת הכותבת האומץ הנדרש לבצע דברים אינו נחלתם של בודדים אלא הוא זכות מלידה שמצוי בכולנו ומחכה להתגלות. הספר יכול לסייע לכל אחד להתמודד עם החסם הגדול שקוראים לו 'אנחנו'. 

Extreme Ownership / ג'וקו וילינק ולייף באבין

כשחזרו משדה הקרב בעירק בו שהו על תקן מפקדים ביחידת אריות הים, הקימו שני כותבי הספר חברת ייעוץ מצליחה שמסייעת לחברות פורצ'ן 500 לשלוט בשדה הקרב שלהן. על פי התיאוריה שלהם "מנהיגות היא הגורם החשוב ביותר, שיקבע אם צוות יצליח או יכשל."

ב- "Extreme Ownership", רב-מכר של אמזון והניו יורק טיימס,הם מפרטים את השיטה והעקרונות בזכותם היחידה בה שרתו יכולה לבצע את המשימות הקשות ביותר בלחימה. לדבריהם, השיטה ישימה לכל צוות, משפחה, ארגון או סביבת מנהיגות ועל פיה כל אחד בצוות יכול להיות מנהיג ללא קשר להגדרת תפקידו. 

מה עוד נדרש ממנהיג טוב? הורדת אגו, יכולת תכנון, פשטות, אחריות אישית, אמונה, יכולת תיעדוף, ביזור סמכויות, אכפתיות, והבנה שמשמעת עצמית היא לא הגבלה אלא מפתח לחופש. 

הכותב הוא מומחה לשילוח בינלאומי, בעלים ומנכ"ל של חברת COB(סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.

פוסטים נוספים

קטגוריות

פוסטים נבחרים

כל המאמרים נטענו
לא ניתן לטעון עוד מאמרים

גם אתם
נושמים וחולמים יבוא / יצוא?

הירשמו לעדכונים שלנו והפכו
את היבוא והיצוא שלכם ליעילים ומשתלמים הרבה יותר.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן